Samochody typu SCK
Model: Samochody do czyszczenia kanalizacji typu SCK-M (zbiornik 3m3)
Charakterystyka techniczna:
  1. Dwukomorowy zbiornik o objętości - 3000 dm3,
    z podziałem na komorę:
    • wody czystej - 1500 dm3,
    • osadu i wody brudnej - 1500 dm3.
  2. DMC: 8.300kg,
  3. Kompresor napędzany hydraulicznie.
 
Opis produktu:

 

Pojazd przeznaczony jest do:

-    czyszczenia kanałów o średnicach od 50 do 400 mm i długości do 70m przy użyciu wysokociśnieniowego układu wodnego, z możliwością jednoczesnego zasysania nieczystości do zbiornika osadu, przy użyciu układu ssąco-tłoczącego,

-    usuwania zanieczyszczeń i osadów z wpustów ulicznych i studzienek kanalizacyjnych,

-    mycia elewacji i niedużych obiektów naziemnych, takich jak pomniki, wiaty przystankowe, a także stanowiska pracy oraz pojazdu, przy użyciu pistoletu wodnego.

 

Pojazd wykonany jest zgodnie z regulacjami CE oraz przepisami UE dotyczącymi ruchu drogowego.

 

Czyszczenie kanałów odbywa się strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem, z wykorzystaniem różnego rodzaju głowic i dysz czyszczących.

Usuwanie osadu ze studzienek i wpustów odbywa się na zasadzie podciśnienia wytworzonego w zbiorniku przez kompresor.

Układ wodny jest przystosowany do pracy w temperaturach ujemnych, do -15oC.

 

Charakterystyka urządzenia ssąco-płuczącego :

1.      Zbiornik cylindryczny wykonany jest ze stali, cynkowany, umieszczony poziomo na podwoziu, wewnętrznie zabezpieczony powłoką ochronną, dzielony pionowo stalową cynkowaną przegrodą na dwie części: osadu o pojemności 1500 dm3 oraz wody czystej o pojemności 1500 dm3:

2.      Pompa ciśnieniowa o parametrach roboczych:

-    160 bar - 102 dm3/min. - pompa wyposażona w zabezpieczenie przed pracą na sucho.

3.      Pompa ssąca z automatycznym smarowaniem olejowym, chłodzona powietrzem o wydatku 6 100 dm3/min. (366m3/godz.)

4.      Napęd: za pośrednictwem układu hydraulicznej transmisji mocy z zespołu  napędowego podwozia poprzez przystawkę odbioru mocy w skrzyni biegów.

5.      Układ napędowy  pozwala na jednoczesną pracę obu pomp (ssącej i ciśnieniowej) przy pełnych parametrach pracy.

6.      Pompy umieszczone są w przedniej części urządzenia.

7.      Przedział na wodę czystą jest wyposażony w:

-    złącze spustowe z zaworem,

-    zawór wlewowy,

-    płynowskaz wskazówkowy.

8.      Przedział na ścieki wyposażony w:

-    zawór nadciśnieniowy,

-    wskaźnik ciśnienia,

-    szybkozłącze do ssania 3" z zaworem,

-    szybkozłącze do opróżniania 3" z zaworem.

9.      Tylna pokrywa zbiornika jest otwierana hydraulicznie.

10.  Zamki tylnej pokrywy są blokowane hydraulicznie.

11.  Bęben roboczy uchylny, z wężem wysokociśnieniowym DN16 / 80mb, sterowany hydraulicznie, zawierający regulator prędkości.

12.  Wyposażenie części ciśnieniowej:

1.      płynny regulator ciśnienia,

2.      filtr wody,

3.      wskaźnik ciśnienia,

4.      system zabezpieczający, wyłączający pracę urządzenia w przypadku braku wody,

5.      układ zabezpieczający do pracy w warunkach zimowych, składający się z pompy elektrycznej wymuszającej cyrkulację wody oraz nagrzewnicy.

13.  Wyposażenie części ssącej:

-    odcinający zawór podciśnieniowy,

-    nadciśnieniowy zawór nadmiarowy,

-    filtr wentylacyjny,

-    separator oleju,

-    bęben obrotowy o napędzie hydraulicznym z nawiniętym wężem ssącym (średnica węża  DN75, długość 15 m).

14.  Panel sterujący, szczelnie zamknięty, zamontowany  w tylnej części urządzenia, wyposażony w:

-   starter - regulacja obrotu silnika,

-   wskaźniki alarmowe,

-   licznik roboczogodzin,

-   awaryjny wyłącznik bezpieczeństwa,

-   sterowanie wszystkimi funkcjami urządzenia.

15.  W tylnej części urządzenia zamontowany jest fartuch wylotowy ze stali nierdzewnej, wystający poza gabaryty samochodu.

16.  Akcesoria robocze:

-   komplet głowic

-   pistolet wysokociśnieniowy z dyszą i lancą,

-   wąż ssąsy - 3szt. x 2.5m,

-   obrotowa lampa teleskopowa typu „szperacz" zamontowana na bębnie roboczym urządzenia.

16. Wyposażenie zabudowy:

-    wykonany z aluminium, specjalny przedział do transportu węży ssących,

-    zamykana skrzynka wykonana ze stali nierdzewnej służąca do przewozu dowolnych akcesoriów i narzędzi,

-    osłony przeciwnajazdowe.