- Dwukomorowy zbiornik o objętości - 3000 dm3,
z podziałem na komorę:- wody czystej - 1500 dm3,
- osadu i wody brudnej - 1500 dm3.
- DMC: 8.300kg,
- Kompresor napędzany hydraulicznie.
Pojazd przeznaczony jest do:
- czyszczenia kanałów o średnicach od 50 do 400 mm i długości do 70m przy użyciu wysokociśnieniowego układu wodnego, z możliwością jednoczesnego zasysania nieczystości do zbiornika osadu, przy użyciu układu ssąco-tłoczącego,
- usuwania zanieczyszczeń i osadów z wpustów ulicznych i studzienek kanalizacyjnych,
- mycia elewacji i niedużych obiektów naziemnych, takich jak pomniki, wiaty przystankowe, a także stanowiska pracy oraz pojazdu, przy użyciu pistoletu wodnego.
Pojazd wykonany jest zgodnie z regulacjami CE oraz przepisami UE dotyczącymi ruchu drogowego.
Czyszczenie kanałów odbywa się strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem, z wykorzystaniem różnego rodzaju głowic i dysz czyszczących.
Usuwanie osadu ze studzienek i wpustów odbywa się na zasadzie podciśnienia wytworzonego w zbiorniku przez kompresor.
Układ wodny jest przystosowany do pracy w temperaturach ujemnych, do -15oC.
Charakterystyka urządzenia ssąco-płuczącego :
1. Zbiornik cylindryczny wykonany jest ze stali, cynkowany, umieszczony poziomo na podwoziu, wewnętrznie zabezpieczony powłoką ochronną, dzielony pionowo stalową cynkowaną przegrodą na dwie części: osadu o pojemności 1500 dm3 oraz wody czystej o pojemności 1500 dm3:
2. Pompa ciśnieniowa o parametrach roboczych:
- 160 bar - 102 dm3/min. - pompa wyposażona w zabezpieczenie przed pracą na sucho.
3. Pompa ssąca z automatycznym smarowaniem olejowym, chłodzona powietrzem o wydatku 6 100 dm3/min. (366m3/godz.)
4. Napęd: za pośrednictwem układu hydraulicznej transmisji mocy z zespołu napędowego podwozia poprzez przystawkę odbioru mocy w skrzyni biegów.
5. Układ napędowy pozwala na jednoczesną pracę obu pomp (ssącej i ciśnieniowej) przy pełnych parametrach pracy.
6. Pompy umieszczone są w przedniej części urządzenia.
7. Przedział na wodę czystą jest wyposażony w:
- złącze spustowe z zaworem,
- zawór wlewowy,
- płynowskaz wskazówkowy.
8. Przedział na ścieki wyposażony w:
- zawór nadciśnieniowy,
- wskaźnik ciśnienia,
- szybkozłącze do ssania 3" z zaworem,
- szybkozłącze do opróżniania 3" z zaworem.
9. Tylna pokrywa zbiornika jest otwierana hydraulicznie.
10. Zamki tylnej pokrywy są blokowane hydraulicznie.
11. Bęben roboczy uchylny, z wężem wysokociśnieniowym DN16 / 80mb, sterowany hydraulicznie, zawierający regulator prędkości.
12. Wyposażenie części ciśnieniowej:
1. płynny regulator ciśnienia,
2. filtr wody,
3. wskaźnik ciśnienia,
4. system zabezpieczający, wyłączający pracę urządzenia w przypadku braku wody,
5. układ zabezpieczający do pracy w warunkach zimowych, składający się z pompy elektrycznej wymuszającej cyrkulację wody oraz nagrzewnicy.
13. Wyposażenie części ssącej:
- odcinający zawór podciśnieniowy,
- nadciśnieniowy zawór nadmiarowy,
- filtr wentylacyjny,
- separator oleju,
- bęben obrotowy o napędzie hydraulicznym z nawiniętym wężem ssącym (średnica węża DN75, długość 15 m).
14. Panel sterujący, szczelnie zamknięty, zamontowany w tylnej części urządzenia, wyposażony w:
- starter - regulacja obrotu silnika,
- wskaźniki alarmowe,
- licznik roboczogodzin,
- awaryjny wyłącznik bezpieczeństwa,
- sterowanie wszystkimi funkcjami urządzenia.
15. W tylnej części urządzenia zamontowany jest fartuch wylotowy ze stali nierdzewnej, wystający poza gabaryty samochodu.
16. Akcesoria robocze:
- komplet głowic
- pistolet wysokociśnieniowy z dyszą i lancą,
- wąż ssąsy - 3szt. x 2.5m,
- obrotowa lampa teleskopowa typu „szperacz" zamontowana na bębnie roboczym urządzenia.
16. Wyposażenie zabudowy:
- wykonany z aluminium, specjalny przedział do transportu węży ssących,
- zamykana skrzynka wykonana ze stali nierdzewnej służąca do przewozu dowolnych akcesoriów i narzędzi,
- osłony przeciwnajazdowe.